2. års elev på Korinth Efterskole

Praktiske
oplysninger

Kære 9. klasse

På Korinth Efterskole har du mulighed for at være 2. års elev, og oktober-november er tiden til overvejelser om dette for elever i 9. klasse.

Hvis du ønsker at blive 2. års elev, er det noget du søger om. Personalet vurderer efter ansøgning og samtale, om der er basis for et år mere på Korinth Efterskole. 5-8 elever får årligt mulighed for at blive 2. års elever.

På Korinth Efterskole ønsker vi at 2. års eleverne vælger skolen, fordi de kan se en mening med at være det samme sted to år i træk ift. den personlige, sociale og faglige udvikling. Det er vigtigt for skolen, at du som 2. årselev bidrager positivt som rollemodel, da du kender skolens personale, rutiner, leveregler og hverdag. De eneste du ikke kender, er dine nye kammerater, ud over de andre 2. års elever. At være 2. årselev kan være en udfordring, der overrasker mange. Som elev er man til stede i et nyt fællesskab, der adskiller sig fra det man kender fra sidste år, – og derfor ikke kan sammenligne med.

Vi lægger vægt på en række kriterier for at kunne blive optaget som 2. års elev. Disse skal du sammen med dine forældre overveje inden du søger. Samtidig lægger vi vægt på et konstruktivt forældresamarbejde.

Du søger på skolens hjemmeside under ”kontakt > 2. årselev”. Vurderer skolen at der er basis for at blive 2. årselev, skal du til en samtale sammen med dine forældre, med en gruppe bestående af lærere og ledelse. Skolen vurderer efter samtalen, hvorvidt det er en god ide, at du fortsætter som 2. års elev. Der kan være tilfælde, hvor vi af personlige, sociale og faglige årsager vurderer, at et andet tilbud giver mere mening for eleven.

Overvej dine svar inden du udfylder formularen her på siden.

Praktik/økonomi

Fristen for ansøgningen er medio november.

Er der basis for at blive 2. årselev, skal du til samtale med lærere og ledelse. Du får umiddelbart efter svar på, om du kan optages som 2. årselev.

Der indbetales 2.500 kr. i indmeldelsesgebyr ifm. optag.
Der indbetales 1.500 kr. til en elevpakke (tøj mm.)

Send
Ansøgning