Forfatter

”Der var engang” – sådan starter et rigtigt eventyr. Men hvordan starter din historie, hvis du leger med tanken om at blive forfatter eller digter?

På Forfatterlinjen på Korinth Efterskole tager vi udgangspunkt i dine ideer og din lyst til at skrive.

Målet at få udgivet en antologi på et rigtigt forlag. Hvis man har et ønske om at skrive en bog, og ovenikøbet udgive den, kan det være en lang og sej proces. Vi vil på forfatterlinjen forsøge at følge den proces på en så autentisk måde, som det er muligt, og få øje på de forskellige veje der er til at få udgivet sit værk.

Vi vil i et skrivefællesskab kunne sparre med hinanden, blive frustreret sammen, guide og inspirere hinanden.

Vi vil opdage at skriveprocessen har mange forskellige lag og kan være udviklende både personligt og fagligt. Undervejs arbejder vi med skriveteknikker, idegenerering, hvad er god litteratur og forskellige genrer indenfor skønlitteratur.

Med ’walk & write’ arbejder vi med at slippe fantasien løs i vores naturskønne omgivelser. Vi får også besøg af forfattere og besøger et forlag.

Skal du være med til at udgive din første bog, og være en del af den faktiske proces med udgivelse – før, under og efter den er skrevet?

Magnus Kristiansen

Elevhold 2016/17

Magnus:
”Korinth er det hyggeligste sted på jorden – med fantastiske lærere, venner for livet og nye hobbyer. Set i bakspejlet var Korinth en personlig udvikling for mig, der bare skete – uden at jeg lagde mærke til det”.