Arrange-
menter

På Korinth Efterskole holder vi løbende arrangementer hele året. Arrangementerne er tiltænkt både kommende, nye og gamle elever. Og de tager alle udgangspunkt i det fællesskab, der er omkring skolen.

Vores skolekreds er nemlig fyldt med gamle elever. Uundværlige ildsjæle, som hjælper og støtter efterskolen på flere måder. Både gennem bidraget på 200 kr., som det koster at være medlem af skolekredsen, men også i form af praktisk hjælp. Det er vi både glade og taknemmelige for. Den årlige generalforsamling afholdes i april.

Jubilarmiddag afvikles hvert år for 5, 10, 15, 20, 25, 30, 35, 40, 50 og 60-års jubilarer, ligesom vi afholder gl. elevdag årligt, hvor tidligere elever mødes på skolen en enkelt dag i foråret.

Camp Korinth er et levende eksempel på det store engagement, vi møder hos gamle elever. Den afvikles hvert år i starten af sommerferien, og er en mulighed for at prøve kræfter med Korinth Efterskole for interesserede.

Ligeledes mærker vi opbakningen og tilknytningen til skolen hvert år før udeskolen går i gang. Her tropper de gamle elever op og yder en kæmpe indsats med forberedelserne til skoleåret.

Følg med i, hvad der sker her.

100 års jubilæum

Korinth Efterskole blev etableret som husholdningsskole på Ditlevslyst i september 1922, oprindeligt under navnet Spejderskolen.

Året efter i 1923 flyttede Spejderskolen til den nuværende adresse i Korinth. I 1988 bliver skolen omdannet til efterskole og i 2017 skrifter skolen navn til Korinth Efterskole.

Hele den historie er beskrevet i helt nyt jubilæumsskrift.
Læs Korinth Efterskole jubilæumsskrift (pdf) >>

10. september 2022 blev det 100-årige jubilæum så fejret med deltagelse af gamle elever, tidligere ansatte og forretningsforbindelser.

Tak for en dejlig fejring af vores 100-års jubilæet, og tak for alle de flotte gaver.