Dykning

Der ligger en verden under havoverfladen, som bare venter på at blive opdaget. En verden fyldt med farverige fisk, glemte historier og endda skibsvrag. En verden, du kun får adgang til, hvis du kan dykke. Her får du chancen.

Dette er et PADI-kursus. Det betyder, at kurset er internationalt anerkendt og krediteret. Kurset leder op til et PADI Open Water-certifikat, der viser, at du kan dykke helt ned til 18 meters dybde på havbunden. Overalt i verden.

For at deltage og opnå certifikatet, er der en egenbetaling på 3800 kr. Linjen foregår i et samarbejde med Diving 2000 i Odense.

Kom med ned på havets bund
At tage dykkercertifikat involverer selvfølgelig en masse teori om sikkerhed og korrekt dykkerprocedure. Du får introduktionsundervisning og en masse tilvænning i både pool og åbent hav.

Når du har taget selve certifikatet, rummer undervisningen 2 dyk i det Sydfynske øhav for til sidst at få det store dyk på 18 meter i Lillebælt! Hele 18 meter ned til havets bund – hvad mon du finder der?

Sikkerheden er selvfølgelig i top. For at kunne deltage, skal du igennem PADI’s helbredserklæring.

”Og hvad nu hvis jeg ikke består?”
I løbet af linjefaget bliver du fuldt rustet til at bestå PADI’s Open Water-program. Skulle du mod forventning ikke bestå, vil du med stor sandsynlighed kunne bestå ”Scuba Diver”, hvor du må dykke ned til 12 meter, dog altid med en professionel divemaster.

Uanset hvad har du store oplevelser forude. Et PADI-certifikat sikrer dig en adgangsbillet til store oplevelser i fremtiden – og ikke kun mens du er på efterskole. Du kan have glæde af det i mange år. Men du vil nok altid huske dengang, du tog det; dit første rigtige dyk omgivet af dine efterskolekammerater. Det er en oplevelse uden sidestykke.

Er du klar på at udforske verden under havets overflade, er dykkerlinjen noget for dig.

Få PADI-certifikat og dyk verden rundt.