Ridning

Masser af timer på hesteryg. Hyggelige øjeblikke i stalden. Ture ud af huset i smuk natur – og tid til at nørde både dressur og spring. Her får du lidt af det hele i samarbejde med Rudme Rideklub. Glæd dig til at komme helt tæt på hestene og ud på eventyr.

Vi har heste til alle niveauer, så uanset om du er nybegynder eller en erfaren rytter, vil du føle dig hjemme på Ridelinjen – og selvom du ikke har mulighed for at tage din egen hest med på efterskolen, er der masser af muligheder for at ride i løbet af året.

Fra horsemanship til springundervisning
Med vores store ridebane og ridehus, og vores erfarne og dygtige underviser, Mette, vil du få masser af muligheder for at udvikle dig som rytter. Uanset om du brænder for spring eller dressur eller bare gerne vil komme helt tæt på hestene i stalden.

Vores mål er at give dig gode oplevelser og indblik i, hvad det vil sige at ”holde hest”. Vi ved, at ridning handler om mere end bare at sidde på en hest. Det handler også om samarbejde; mellem rytter og hest, og mellem rytterflokken indbyrdes. Her kommer du til at lære at tage ansvar for både dig selv og din hest.

Ud af huset – og på eventyr
På dette linjefag tager vi også på ture ud af huset med relation til ridning og heste. Du kommer til at få en masse oplevelser på og af hesten, og vi elsker at tilbringe hele dage i hestens verden, hvor vi virkelig nørder.

For at ride ud, er at tage på eventyr og opdage en ny side af sig selv – og hesten.

Ridning på Korinth Efterskole er en linje med fokus på heste, natur og kammeratskab.

Tag den visuelle
tur på linjefaget

Ridning med fokus på færdigheder og fællesskab.

CVR-nr: 83280115