Bæredygtighed og grøn skole

Sæt dit præg på Korinth Efterskole. Vær med til at sætte en retning; kompasset peger mod bæredygtighed, og vi har brug for dig til at finde vejen derhen. I dette linjefag får du lov til at tænke kreativt og bæredygtigt – og ikke blot se dine idéer blive til virkelighed, men opleve, hvordan de gør en forskel for hele skolen og fællesskabet.

Vi ved det godt; det er store ord. Men på dette linjefag skal vi sammen være undersøgende og nysgerrige på, hvordan vi kan gøre bæredygtighed mere nærværende, og hvordan vi helt konkret kan ændre noget på vores skole, så den bliver mere bæredygtig.

Her kommer du sammen med dine kammerater til at opnå en masse viden på området og omsætte den til konkrete initiativer.

Skab forandringer
Vi skal blandt andet arbejde med Efterskolernes Klimaværktøj som inspiration til, hvilket område vi helt konkret vil ændre på Korinth Efterskole.

Du kan på dette linjefag være med til at bestemme, hvor vi skal lægge vores fokus og indsats. Uanset om du brænder for affaldssortering, tekstilforbrug, transport, kostpolitik – eller noget helt femte. Vi er åbne for alle dine idéer.

Få inspiration
Du og dine holdkammerater kommer til at brainstorme og inspirere hinanden. Du kommer også til at møde andre efterskoleelever med samme passion som dig, når vi samarbejder på tværs af efterskoler. Sammen nedsætter vi nemlig et grønt elevudvalg/bæredygtighedsudvalg, som vi sender af sted på en visionsdag for en bæredygtig fremtid.

Her skal vi sammen med andre efterskoleelever inspirere hinanden og høre andres fremtidsvisioner for at få bæredygtighed på dagsordenen på andre efterskoler.

Det er her, forandringerne sker. Vil du være med?

Vil du gerne være med til at gøre en forskel og synes du det er vigtigt at vi sammen forholder os til, hvordan vi som skole og som enkeltpersoner kan være med til at sikre en bæredygtig fremtid.

Skab en bæredygtig skole sammen.