Esport

Når du dyrker esport, arbejder du helt naturligt med dine samarbejdsevner. Dit taktiske overblik. Dine tekniske skills. Og din digitale adfærd. Esport er en rigtig sport og indeholder et utal af elementer, som du kan dygtiggøre dig inden for. Netop dét dyrker vi her.

Vi spiller primært Counter-Strike 2, og her er alle velkomne uanset niveau. Vi ved nemlig, at du vil udvikle dig, uanset om du er helt grøn eller allerede spiller på højt niveau.

Undervisningen foregår her på skolen i vores esportslokaler. Du kan frit vælge, om du ønsker at bruge vores computere eller medbringer din egen.

Vi kommer til at arbejde ud fra disse overordnede emner i spillet:

• Defaults som T
  • Executes
  • Pistolrunder
  • Økonomi
  • CT-setups
  • Samarbejde

Fokus på din udvikling
Glæd dig til at få finpudset dine taktiske evner og stillet skarpt på det indbyrdes samarbejde som hold. Vi ved, du kommer til at udvikle dig helt vildt – både som spiller og som holdkammerat. Vores fællesskab på linjen er noget helt særligt, og vi dyrker virkelig holdånden, når vi spiller.

Turneringer og konkurrencer
I løbet af året får vi selvfølgelig også testet både taktik og samspil, når vi deltager i turneringer. Vi plejer f.eks. at deltage i Fynsmesterskaberne for skoler, efterskoler og uddannelsesinstitutioner. Her kommer du og dit hold til at kæmpe mod andre efterskoleelever fra hele landet – og for alvor vise alt det, I har lært.

Uanset om du drømmer om at spille på de store scener eller blive en endnu bedre gamer, så bliver du mødt af en professionel tilgang til esport på Korinth Efterskole.

Udvikl dine esportsfærdigheder i CS2.