Gourmet

Ah. Duften af lækkerier fra køkkenet. Friskbagt brød, hjemmelavet chokolade, butterdej med flere hundrede lag og helt friske kammuslinger. På dette linjefag bliver du for alvor inviteret ind i gourmetmadens verden – og du får lov til at skabe den helt selv. Fra bunden.

Her får du vækket dine sanser og udvidet din smagshorisont. Du kommer til at lære en masse om madlavningsteknikker, bagning, råvarer og videnskaben bag alt det, vi spiser. Og så får du en hel masse oplevelser med hjem.

Glæd dig bl.a. til

• At blive udfordret på brødet
  • Vi åbner en restaurant
  • Vi holder vores egen bagedyst
  • At udforske smage – salt, surt, sødt, bittert & umami
  • Du står for oplevelser for alle skolens andre ”maver & munde”
  • Vi laver sjov og ballade – og vækker glæden ved madlavning
  • Vi sammensætter 3-5 retters menuer

… og til at lave verdens bedste mayonnaise.

Kom med på (smags)tur
I løbet af linjefaget tager vi også på tur og indsamler spændende madoplevelser andetsteds fra. Tidligere har vi f.eks. besøgt store hotelkøkkener og den lokale kro eller er taget til Odense for at lære at lave chokolade. Som elev på linjen er du med til at sætte dagsordenen for, hvad faget skal indeholde – og hvor vi skal hen.

Skal du kunne noget på forhånd? Absolut ikke – vi klæder dig på. Du skal bare have lyst til at lave mad, så lover vi, at du tilegner dig kundskaber inden for madens verden, hvis du vælger Gourmet i en eller flere perioder. Sammen åbner vi for din interesse for alt det, der handler om mad.

Vi håber at have vakt din interesse for linjefaget GOURMET – en eksotisk rejse ind i madens verden.

Tag den visuelle
tur på linjefaget

Oplev glæden ved madlavning og smag.