Jagttegn

Hvis du vil have en hobby for livet, der forbinder dig med naturen, er Jagttegnslinjen noget for dig. Du får ansvar og mulighed for at udfolde dig på en unik måde. At tage jagttegn kan være en stolt oplevelse, og det er fantastisk at lykkes med noget så specielt. Her oplever du glæden ved jagt – men også ved naturen og fællesskabet.

Tag jagttegn, mens du går på efterskole. Består du eksamen, må du gå på jagt med haglbøsse i Danmark og i udlandet. Vores undervisning begynder lige efter efterårsferien i november og løber frem til slutningen af maj.

Der er en egenbetaling på 1500 kr. på dette linjefag. Du kan tidligst blive indstillet til jagtprøven det kalenderår, hvor du fylder 16 år.

Du bliver undervist i:

• Jagtlovgivningen
  • Vildtpleje
  • Vildtbiologi
  • Våbenbehandling

Derudover arbejder vi praktisk med jagt, hvor vi bl.a. skyder lerduer, besøger en jagtbutik og en konservator, deltager i jægerforedrag og går på jagt i lokalområdet.

Hele vejen fra jord til bord
Har du nogensinde prøvet at tilberede en fasan eller en gråand? Det kommer du til! Vi går nemlig i dybden med vildtslagtning og tilberedning.
Og på Jagttegnslinjen lærer du at bearbejde det vildt, du selv har skudt sammen med gourmetlinjen. Fra jord til bord – du får hele oplevelsen.

Både teori og praktisk arbejde
Undervisningen består af både teoretisk og praktisk arbejde. Her lærer du afstandsbedømmelse og får mulighed for at skyde mindst 100 lerduer inden jagtprøven.
Vores dygtige underviser, Ole, har over 30 års erfaring som herregårdsjæger og vildtforvalter, og han deler sin passion og viden med dig.

Og du behøver hverken at have en far eller en onkel, der går på jagt, for at være med. Det vigtigste er, at du ikke er bange for at være ude i naturen, arbejde med vildt og måske få lidt blod på fingrene.

Bliv En Del af Et Inspirerende Jagtfællesskab

Tag jagttegn og lær om natur og vildt.