Sammenspil

Sæt musik på skemaet! Her får du masser af mulighed for at udforske genrer, dygtiggøre dig på dit instrument og prøve at spille i band med dine bedste efterskolevenner. Det er både sjovt, udfordrende og helt vildt hyggeligt. For musik kan noget særligt; det kan samle mennesker på kryds og tværs.

I Sammenspil får du mulighed for at spille sammen med andre efterskolevenner i jeres helt eget band. I kommer til at teste og afprøve forskellige genrer – primært inden for pop og rock. Du kan selvfølgelig være med til at sætte dagsordenen og præge sangvalget.

Undervejs bliver du introduceret til forskellige instrumenter og får mulighed for at vælge og fokusere på et primært instrument. På den måde bliver du dygtigere til dit individuelle instrument, samtidig med, at du lærer, hvad det vil sige at spille i et band – og dermed lære at spille sammen med andre.

Der er både plads til øvede og nybegyndere. Det vigtigste er, at du har lyst til at lære.

Sammenspil og samarbejde
At spille i band kræver et vedvarende fokus på samarbejde. Her er det mindst lige så vigtigt at lytte som at spille – for du skal kunne reagere på dine bandmedlemmers rytme og spille i harmoni med dem.

I løbet af undervisningen får du og dit band også mulighed for at komme helt ud over scenekanten, når I optræder for resten af skolen og viser alt det, I har lært.

Musikproduktion
Brænder du for at producere din egen musik? Indspille et nummer? Lege med digitale værktøjer? På dette linjefag eksperimenterer vi også med de digitale muligheder, og du får chancen for at skabe og producere din helt egen musik – sejt, ikk’?

Har du lyst til at udforske og udvikle dit musikalske talent? I Sammenspil er det netop det, det handler om.

Tag den visuelle
tur på linjefaget

Spil i band og udforsk musik sammen.