Bæredygtighed og grøn skole

Vil du gerne være med til at gøre en forskel og synes du det er vigtigt at vi sammen forholder os til, hvordan vi som skole og som enkeltpersoner kan være med til at sikre en bæredygtig fremtid.

Det er store ord, men på dette linjefag skal vi sammen være undersøgende og nysgerrige på, hvordan kan vi gøre bæredygtighed mere nærværende og hvordan vi konkret kan ændre noget på vores skole, så den bliver mere bæredygtig. Du skal sammen med dine kammerater både få mere viden på området, men vi skal også bruge vores viden til sammen at kunne handle.

Vi skal blandt andet arbejde med Efterskolernes Klimaværktøj som inspiration til, hvilket område vi helt konkret vil ændre på, på Korinth Efterskole. Du kan på dette hold være med til at skabe en forandring og retning for en mere bæredygtig efterskole og du er med til at forme og bestemme, hvor vi skal starte. Er det med skraldeforandring, tøjforandring, transportforandring, madforandring eller noget helt femte.

Vi skal sammen nedsætte et grønt elevudvalg/bæredygtighedsudvalg, som vi sender afsted på en visionsdag for en bæredygtig fremtid. Her skal vi sammen med andre efterskoleelever inspirere hinanden med deres fremtidsvisioner for udviklingsarbejdet med at få bæredygtighed på dagsordenen på den enkelte efterskole.